Galvin Green bij de Ryder Cup

Ondanks de naam is Galvin Green een op-en-top Zweeds bedrijf, gevestigd in Växjö. Het merk geniet internationale bekendheid en dat zal er na de Ryder Cup niet minder op worden.
Vier jaar geleden werd Galvin Green al een keer gevraagd als officieel leverancier van het Europese Ryder Cup-team. Het antwoord was toen nee. “We waren er nog niet aan toe. Nu wel!” vertelt directeur Christian Nilsson.
Vier jaar geleden vond het bedrijf dat het niet de nodige middelen had. Galvin Green was zich nog maar net op de Amerikaanse markt aan het vestigen en een project als de Ryder Cup zou de krachten te veel verdeeld hebben.

De Ryder Cup-organisatie werkt op lange termijn, hetgeen concreet inhoudt dat Galvin Green ook bij de volgende editie in 2018 in Parijs de Europese spelers van materiaal zal voorzien. “Toen we de vorige keer gevraagd werden, klopte de timing niet. Maar we blikten vooruit en keken welke uitdagingen we moesten aangaan. Er kwam een kleine reorganisatie aan te pas en het bedrijf voerde versterkingen door, van design en productontwikkeling tot financiën, inkoop en logistiek,” vertelt Christian Nilsson. “Nu zijn we er klaar voor!”

“Dat betekent dat we voor het seizoen 2017 de consument met een geheel nieuw assortiment gaan verrassen.
We moeten innovatieve producten ontwerpen. We mogen nooit op onze lauweren rusten. We weten allemaal hoe slecht het bedrijven vergaat die genoegen nemen met wat ze hebben. Voorbeelden zat.”
De nieuwe producten die de Ryder Cup-spelers zullen lanceren, bieden meer comfort, ademen beter en zijn flexibeler – het is gewoon betere kleding.
De timing is perfect, want Galvin Green brengt begin 2017 als eerste golfkleren met het nieuwe Gore®-materiaal C-KNIT™ op de markt. Het Ryder Cup-team krijgt de primeur om dit materiaal te gebruiken.
C-KNIT™ heeft een dunne, gebreide binnenvoering waardoor de stof zachter is en beter ademt.

“Het is een geweldige opsteker dat we met het Ryder Cup-team kunnen samenwerken. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit goed zal zijn voor het zelfvertrouwen van alle golfers. Goede regen- en winddichte kleding helpt beter te golfen,” meent Christian Nilsson.
Hij ziet zijn bedrijf in een breder perspectief. Hoe ziet de wereld eruit? Wat gebeurt er in onze onmiddellijke omgeving en elders in de wereld?
“We moeten de ontwikkelingen blijven volgen. Zo stelt het groeiende milieubewustzijn bijvoorbeeld hoge eisen aan de productiesector. Voor ons betekent dit dat onze kleding toegevoegde waarde moet hebben. We moeten transparant zijn om het bewustzijn over onze productie te verhogen. We moeten vertellen dat we het hele productieproces controleren. Zo kopen we alle benodigdheden afzonderlijk in, van ritssluitingen en knopen tot stoffen, om volledige controle uit te oefenen,” vertelt Christian.
Over controle gesproken, de vraag is hoeveel controle Christian over het weer heeft. Wat hem betreft mag het gerust gaan regenen en waaien eind deze maand op Hazeltine in Minnesota.