Nieuws


De nieuwe golfartikelen zijn aangekomen

Het golfjaar 2021 is er een van heel veel nieuwigheden en grote productlanceringen. De bekwame assortimentsdeskundigen van Golfstore hebben weer puik werk geleverd en in elke prijsklasse de beste producten geselecteerd. Alexander Anderson, Commercial Manager bij Golfstore, loodst ons door de interessantste nieuwigheden voor dit jaar.

Wat zijn voor jou drie absolute toppers?
"Ik denk meteen aan de nieuwe Ping G425-serie met drivers, fairwaywoods, hybriden en ijzers. Ze hebben die helemaal vernieuwd en onder andere een geweldige driver ontworpen, de G425 Max. 
Er is ook de nieuwe Cobra Radspeed-serie met metalwoods en ijzers. Dit najaar lanceerde Cobra de eerste 3D-geprinte putter in een oplage van maar 500 exemplaren, die meteen uitverkocht was. Die 3D-technologie vinden we nu terug in de nieuwe Radspeed-ijzers. De constructie bevat een 3D-geprinte component die de clubs veel vergevingsgezinder maakt. 
Tot slot kies ik voor de Titleist Pro V1. De meest gebruikte bal ter wereld wordt om de twee jaar vernieuwd. De nieuwe Pro V1 belooft een lager spingetal, een hogere balsnelheid en verbeterde gevoeligheid in het korte spel."

Wat is de grote trend voor dit jaar?
"Elektrische trolleys, zonder twijfel. De belangstelling was vorig jaar al merkbaar en die trend neemt alleen maar toe, zeker weten. Bij veel wedstrijden is een elektrische trolley al de norm. Volgens berekeningen bespaar je 2 à 3 slagen per ronde. De PowaKaddy CT6 is bijvoorbeeld een heel compacte en handige trolley, wellicht zelfs de kleinste op de markt."

Wat voor nieuws zien we bij de schoenen?
"De Premiere Series is een gloednieuwe lijn van FootJoy met bijzonder functionele, modern-klassieke schoenen voor heren en dames. FootJoy legt de nadruk op comfort met zijn nieuwe Stratos. Van Puma verschijnt onder andere de sportieve Ignite Fasten8. En Adidas blijft op duurzaamheid mikken, zowel bij schoenen als bij kleding. Dit jaar lanceren ze bijvoorbeeld de EQT, een mooie retro-golfschoen van gerecycled materiaal met inspiratie uit de hardloopwereld."

Hoe zit het bij de kleding?
"Daar is de duurzaamheidstrend heel duidelijk. Zoals altijd hebben we een compleet en sterk assortiment met producten van de voornaamste leveranciers samengesteld. Nieuw dit jaar is de samenwerking met G/FORE, een assertief premiummerk met modern design dat in de kijker loopt en zijn plek opeist."

Met welke nieuwe artikelen wil je zo gauw mogelijk aan de slag op de baan?
"Er is dit jaar zo veel interessants dat het moeilijk is om te kiezen. Heel wat artikelen heb ik niet eens genoemd, bijvoorbeeld de nieuwe Apex-ijzers van Callaway. Die wil ik graag testen!"


Deense pionier keert terug na 14 jaar.

Brian Amossen keert terug naar Golfstore en wordt ons 240e lid nadat hij een aantal jaren als zelfstandig trainer en clubmanager heeft gewerkt. Dat verheugt ons uiteraard. Brian was een van de drijvende krachten toen Golfstore begin jaren ’90 in Denemarken van start ging en was tien jaar lid van onze raad van bestuur. Leuk om je terug te zien, Brian! 

“Dank je, het ligt voor de hand dat ik me opnieuw bij Golfstore aansluit nu ik weer een eigen winkel open,” zegt Brian. 

Hij keert als Head-pro terug naar Frederikssund Golfklub in Noord-Seeland, de club waar hij tot veertien jaar geleden zijn Golfstore-winkel had. 

Veel is hetzelfde gebleven bij Golfstore, maar een van de nieuwigheden is het opleidingsprogramma bij de Golfstore Academy. En Brian kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk dat is: 

“Als pro met een winkel doe je meer dan alleen maar anderen aanleren hoe je een club swingt. Je moet ook weten hoe je je bedrijf runt,” zegt Brian. Het werk als clubmanager heeft hem het waardevolle inzicht bijgebracht dat je je budget en winstmarge in het oog moet houden. 

“Daarom is het uiterst positief dat je als Golfstore-lid ook de mogelijkheid krijgt om kennis op te doen over de zakelijke kant van golf. Met name in deze tijd.” 


2020 – een jaar dat ons nog lang zal bijblijven

2020 was in vele opzichten een historisch jaar. We leerden nieuwe begrippen en woorden zoals sociale afstand, thuiswerken en zelfquarantaine. Veel landen gingen in lockdown en reizen was min of meer onmogelijk wegens COVID-19, dat zich over de hele wereld verspreidde. Allerlei plannen werden uitgesteld of afgelast. De pandemie liet niemand onberoerd en we voelen mee met iedereen die door het virus is getroffen of naasten heeft verloren.

Wanneer we bij Golfstore het golfjaar samenvatten, gaat het meestal over de invloed van het weer, over nieuwe producten, over het aantal golfers en over manieren om de belangstelling voor de sport te verhogen en jonge golfers te bereiken. Dit blijft allemaal relevant, maar wordt overschaduwd door de coronapandemie, die de hele wereld in zijn greep houdt.

We kijken terug op een jaar tussen hoop en wanhoop. Vanuit zakelijk oogpunt vreesden we aanvankelijk, zoals veel andere bedrijven, dat leveringen uit Azië zouden uitblijven. Toen veel Europese landen vervolgens in lockdown gingen, beseften we dat dit het golfseizoen en uiteindelijk ook onze leden negatief kon beïnvloeden.
Aangezien we in verschillende delen van Europa actief zijn, zagen we dat onze markten verschillend op de pandemie reageerden.

In Zweden en Noorwegen kwamen er heel wat nieuwe golfers bij, werd er een recordaantal rondes gespeeld en werden de banen drukker bezocht dan ooit. Daarvan hebben Golfstore en onze leden in deze landen uiteraard kunnen profiteren en daar zijn we dankbaar voor.
In Nederland, Denemarken, Duitsland en Oostenrijk had het golfseizoen veel meer te lijden van de crisis.
Maar met creativiteit en duidelijke communicatie slaagden we erin een grote neergang om te buigen. Onze leden organiseerden trainingen bij golfers thuis in hun tuin met behulp van netten en met aangepaste oefeningen, ze zetten in hun golfwinkels een drive-through op toen de golfclubs gesloten waren, enzovoort.
In alle landen zagen we gelukkig dat de consumenten de lokale winkel bij hun thuisclub steunden en we merkten dat de meesten begrip hadden voor lange levertijden, iets waar we nog steeds mee worstelen.

Nu 2020 achter de rug is, begint er een nieuw golfjaar. Ik denk dat we ons dit jaar moeten aanpassen aan de jongere generatie die het afgelopen seizoen met golf is begonnen. Zij kijken anders tegen golf aan dan we gewend zijn. Ze spelen golf omdat het sociaal en leuk is en hebben niet dezelfde band met een club als anderen. Verder kopen ze veel online en vaak tweedehands. Een tweede segment zijn beginners in het algemeen. Zij vertonen een ander koopgedrag dan ervaren golfers. Ze vervangen vaak hun materiaal naarmate hun spelniveau en hun behoeften toenemen. Maar daar zijn we op voorbereid.

Twee woorden die ik uit 2020 onthoud, zijn creativiteit en communicatie. Het is frappant hoe belangrijk deze woorden bleken te zijn voor Golfstore. In dit ongewone jaar hebben we er baat bij gehad om creatief te denken en om duidelijk de juiste boodschap aan de juiste persoon te communiceren, ongeacht of je lid of eindconsument bent. Dat is een belangrijke les waarmee we in 2021 ook mee aan de slag gaan.

Tot slot wil ik al onze leden en alle golfers bedanken en jullie een gelukkig nieuwjaar wensen.

Johan Thellmark
CEO
Golfstore


Eerste 3D-geprinte golfclub ter wereld dankzij unieke samenwerking

Cobra en Hewlett-Packard gingen twee jaar geleden een samenwerking aan om met een 3D-printer golfclubs te produceren. Nu ziet ’s werelds eerste in serie geproduceerde 3D-geprinte golfclub het licht: de putter Cobra SUPERSPORT 35. Maar dit is pas het begin. De 3D-techniek biedt ongekende mogelijkheden om golfclubs te ontwerpen.

Cobra is een van meest innovatieve golfmerken en Hewlett-Packard is koploper op het gebied van printers en 3D-printers. Twee jaar geleden gingen ze een innovatieve samenwerking aan met als doel de golfclubs van de toekomst te ontwikkelen.3D-printers bieden namelijk geheel nieuwe mogelijkheden om prestaties in verhouding tot gewicht te optimaliseren – precies wat alle fabrikanten van golfmateriaal willen bereiken.

– We werkten met HP en Parmatec samen en pasten hun Meta Jet-techniek toe om onze nieuwe putter Cobra SUPERSPORT 35 te ontwerpen. We begrepen meteen de grote voordelen van een 3D-printer: je kunt je producten vrijer ontwerpen en je kunt de constructies moeiteloos verfijnen en aanpassen. En niet te vergeten, het eindresultaat is telkens hetzelfde. De 3D-printer betekent niet alleen een revolutie voor het ontwikkelen en produceren van golfclubs, maar voor de gehele sportwereld, zeg Jose Miraflor, Vice President of Marketing bij Cobra Golf.

Voordelen van 3D-geprinte clubs

3D-geprinte clubs hebben ruwweg drie grote voordelen. Je krijgt maximale torsiestijfheid, want je kunt veel complexere constructies ontwerpen en produceren. Het gewicht wordt tot een minimum beperkt. En de precisie is aanzienlijk beter dan bij de huidige clubs.

Bij traditionele golfclubs ga je uit van een stuk metaal waarvan je op een of andere manier materiaal verwijdert om het gewicht op de gewenste plek te concentreren. Met een 3D-printer werkt het precies andersom. Daar begin je met niets en breng je materiaal aan waar het nodig is. Cobra en HP hebben een vakwerkconstructie ontwikkeld met smalle ribben in alle mogelijke richtingen om maximale torsiestijfheid en een minimaal gewicht te geven.
Nog een groot voordeel is dat je snel en eenvoudig een nieuw prototype kunt ontwerpen of verfijningen kunt aanbrengen, want werktuigen of gietvormen zijn overbodig. Je tekent ‘gewoon’ een nieuwe constructie op je computer en klikt op ‘Printen’.

In de tijd die nodig is om met traditionele methoden een eerste prototype te ontwerpen, kan Cobra wel 10 tot 20 prototypes testen. Dat levert uiteraard een beter eindresultaat op. Bovendien kun je het product aanzienlijk sneller op de markt brengen.
– We begonnen 8 à 10 geleden naar 3D-printers te kijken en gingen ervan uit dat het 15 tot 20 jaar zou duren voordat we er bruikbare golfproducten mee konden maken. Maar we zijn nog geen tien jaar verder en er is al een eerste product klaar dat golfers over de hele wereld kunnen testen, zegt Mike Yagley, Vice President of Innovation en AI bij Cobra.

De eerste 3D-geprinte golfclub ter wereld

De Cobra SUPERSPORT 35 is met behulp van de HP Metal Jet Printer uit één stuk roestvrij 316-staal geprint. Door de geavanceerde vakwerkconstructie is hij uitzonderlijk licht maar torsiestijf en kan er gewicht achter het slagvlak en in de hoeken worden geplaatst voor een stabiele roll en een hoog MOI. Bovendien is deze putter voorzien van een invoegstuk van SIK Golf dat een gepatenteerd slagvlak heeft met vier lofts die dezelfde roll geven, of je nu bij het putten van bovenaf of van onderuit op de op bal slaat.
– Deze putter is de eerste in zijn soort. Het is een prachtig voorbeeld van de baanbrekende ontwerp- en productiecapaciteit van de HP Metal Jet 3D-techniek, zegt Uday Yadati, Global Manager bij HP Metal Jet.

Een van de vennoten van SIK Golf is Bryson DeChambeau, die onlangs de US Open won met Cobra ONE Length-clubs en tot de beste putters ter wereld wordt gerekend.
– Ik heb door de jaren heen veel successen behaald met mijn SIK-putter en ik ben heel blij dat SIK Golf met Cobra samenwerkt, maar ook dat Cobra de ambitie heeft om nieuwe productiemethoden te ontwikkelen, vertelt Bryson DeChambeau.

Meer producten op komst

Dit is pas het begin volgens Martin Willners, Nordic Marketing Manager bij Cobra Puma Golf. In 2021 brengt Cobra nog eens twee producten met 3D-techniek op de markt. Welke dat zijn, zul je het eerst hier op Golfstore.nl kunnen lezen.
In de verdere toekomst, zo voorspelt Martin Willners, zullen 3D-geprinte clubs op allerlei manieren beïnvloeden hoe we clubs ontwerpen en produceren.
– Neem bijvoorbeeld Custom Fitting. Ik denk dat we ter plaatse, meteen na de gebruikelijke tests met de klant, aangepaste clubs zullen kunnen printen. Het is moeilijk te zeggen wanneer dat mogelijk zal zijn, maar het komt eraan, dat weet ik zeker.  

COBRA SUPERSPORT 35

De Cobra SUPERSPORT 35 is met behulp van de HP Metal Jet Printer uit één stuk roestvrij 316-staal geprint.
Deze putter heeft een Lamkin Sinkfit Smart Grip met Cobra Connect.

Korte video over de techniek en hoe de putter eruit ziet:
Klik hier (55 sec.)

Bryson over 3D-printing
Klik hier (2:29 min)


Latest news from Callaway

De nieuwe spelverbeterende Big Bertha B-21 heeft een genereuze offset die slice voorkomt en uiterst geavanceerde technische eigenschappen die meer lengte geven.

In de winkel vanaf 10 september.

Lees hier meer, Big Bertha B-21 Ijzers

Lees hier meer, Big Bertha B-21 Hybrid

Lees hier meer, Big Bertha B-21 FW

Lees hier meer, Big Bertha B-21 Driver


Latest news from TaylorMade

The new P•770 is more compact than the P•790 and has a shorter leaf, a thinner top line and a narrower sole. The forged, hollow construction with SpeedFoam provides explosive ball speed and forgiveness.

In the store starting September 4

Lees hier meer, P•770

Lees hier meer, P•790


Ping Heppler

Een lang verwachte lancering! De Heppler putter serie levert een soepele stroke, een stabiele grip en een aantrekkelijk ontwerp.

Lees hier meer


Cobra Speedzone driver

Cobra lanceert de opvolger van de 2019 succesdriver F9, de F1-geïnspireerde Cobra King SpeedZone met Infinity Face! In jouw Golfstore-winkel.


Wilson Driver vs. Driver 2

Volg de tv-serie over Wilson Golf waarin een nieuwe driver wordt ontworpen. De serie is opgezet als een docusoap. In een afvalwedstrijd moeten 14 teams een winnend concept presenteren aan een jury die bestaat uit een golfgekke ijshockeylegende, een materiaalspecialist en de grote baas van Wilson Golf. De serie heeft 7 afleveringen. De finale wordt op 13 november uitgezonden. Het winnende team krijgt 250.000 dollar en hun driver is te koop vanaf 14 november, de dag na de laatste aflevering.

Episode 6: Celebrity Pro-Am

Episode 7: Winner Takes All