Nieuws


Emma Stjernlöf is Zakenvrouw van het Jaar

In januari 2020 werd Emma Stjernlöf de nieuwe CEO van Röhnisch Sportswear. Dit jaar werd ze door de Zweedse sportbranche uitgeroepen tot Zakenvrouw van het Jaar 2021. Golfstore zocht haar op om over succesvolle vernieuwingen en sportieve golfkleding te praten. En natuurlijk ook om haar te feliciteren!

Zakenvrouw van het Jaar is een prestigieuze prijs die jaarlijks door de brancheorganisatie Svenskt Sportforum wordt uitgereikt. Door succesvolle vrouwen in de sportbranche voor het voetlicht te brengen, wil men andere vrouwen inspireren. Emma wordt onder meer geprezen voor de indrukwekkende vernieuwingen die ze met Röhnisch heeft teweeggebracht. Golfstore is natuurlijk benieuwd naar haar reactie. Emma, ben je blij met deze prijs?


Door duurzaam te consumeren worden we betere golfers

De laatste tijd hebben veel sectoren te maken met afnemende beschikbaarheid van goederen en de golfwereld is geen uitzondering. Het gaat vooral om te lage productiecapaciteit in de nasleep van de pandemie, maar ook een steeds nijpender tekort aan materiaal heeft een direct effect op de productie. Voor ons consumenten betekent dit minder producten in de winkels en ook langere levertijden voor sommige bestellingen.

Terwijl het aanbod aan nieuwe producten afneemt, is het aantal golfers flink gestegen. Alleen al in de VS zijn er de laatste twee jaar 6,2 miljoen golfers bijgekomen. Dit betekent dat de vraag naar clubs, trolleys en tassen groter is dan ooit.


De marketingafdeling van Golfstore wordt versterkt

De marketingafdeling van Golfstore wordt versterkt. We heten Agnes Johansson en Filip Johansson van harte welkom in ons team! Agnes maakt de overstap van Aktivitus, een leidend bedrijf op het gebied van fysiologische tests, en Filip is net thuisgekomen uit de VS, waar hij Sport Communications heeft gestudeerd met PR als specialisme.
Bij Golfstore zullen zij een belangrijke rol vervullen in ons doorlopende project rond merken en campagnes om aanloop in onze winkels te genereren. Maar bovenal zullen we beter in staat zijn om onze leden te helpen met hun marketing op diverse forums. En daar kijken we echt naar uit, zegt marketingmanager Margaretha Bolin.

Voor meer informatie kun je mailen naar marketing@golfstore.se
Wil je meer weten over het lidmaatschap van Golfstore, mail dan naar memberservices@golfstore.se


“Samen scherpen we ons aanbod aan”

Golfstore hecht veel belang aan een goede, hechte samenwerking met de leveranciers en de leden. Daarom versterken we onze inkoopafdeling en heten we Fredrik Lindegård welkom als Commercial Coordinator.

Fredrik werkte hiervoor bij Acushnet en heeft een lange staat van dienst in de golfwereld. 
“Ik was vijftien toen ik als baanhulpje aan de slag kon bij Örestad GK. Daarna heb ik ook bij Forsbacka, Skyrup en Bokskogens Golfklubb gewerkt. Ik heb altijd een voorliefde voor golf gehad. Later ging ik Coaching and Sport Management studeren aan de Linneaus-universiteit van Växjö, uiteraard met golf als specialiteit”, vertelt Fredrik.

 

Lees meer.


Golfstore en Kinexit gaan centrale samenwerking aan

We hebben het genoegen om te melden dat Golfstore en Kinexit per 1 augustus 2021 een centrale samenwerking aangaan in alle zes Golfstore landen.

Kinexit is een online fitnessplatform voor golftrainers waarmee je individueel aangepaste golffitness kunt meten, analyseren en aanbieden.

Klik hier om het persbericht van Kinexit te lezen

 


Nieuwe medewerker bij inkoopafdeling

We verwelkomen een nieuwe collega in ons inkoopteam. Fredrik Lindegård is zijn naam en hij komt van Acushnet, waar hij interne verkoopmedewerker is bij Inside Sales/Corporate. Bij Golfstore zal Fredrik een belangrijke coördinerende rol vervullen bij het samenstellen en inkopen van het assortiment. We kijken ernaar uit om samen aan de slag te gaan. Fredrik begint bij ons op 2 augustus. We wensen hem en alle andere medewerkers alvast een fijne zomer!

 


De unieke voordelen van de eigenaarsstructuur bij Golfstore

Met zo’n 300 winkels in zes landen is Golfstore een van de grootste golfwinkelketens van Europa. Maar dat is niet het enige wat onze organisatie uniek maakt. Golfstore is een franchise-keten die voor 100% in handen van de leden is en dat is juist een van de redenen van ons succes.  

Lees meer


Als lid krijg je een enorm contactennetwerk

Onze nieuwe verkoopafdeling gaat alle leden helpen om hogere winstmarges te behalen, maar ook actief nieuwe leden te werven. Björn Renée, regiomanager voor Duitsland, Nederland en Oostenrijk, ziet een toenemende belangstelling voor Golfstore, met name bij golfclubs die een eigen winkel hebben en meer willen weten.

Lees meer


De nieuwe golfartikelen zijn aangekomen

Het golfjaar 2021 is er een van heel veel nieuwigheden en grote productlanceringen. De bekwame assortimentsdeskundigen van Golfstore hebben weer puik werk geleverd en in elke prijsklasse de beste producten geselecteerd. Alexander Anderson, Commercial Manager bij Golfstore, loodst ons door de interessantste nieuwigheden voor dit jaar.

Lees meer


Deense pionier keert terug na 14 jaar.

Brian Amossen keert terug naar Golfstore en wordt ons 240e lid nadat hij een aantal jaren als zelfstandig trainer en clubmanager heeft gewerkt. Dat verheugt ons uiteraard. Brian was een van de drijvende krachten toen Golfstore begin jaren ’90 in Denemarken van start ging en was tien jaar lid van onze raad van bestuur. Leuk om je terug te zien, Brian! 

“Dank je, het ligt voor de hand dat ik me opnieuw bij Golfstore aansluit nu ik weer een eigen winkel open,” zegt Brian. 

Hij keert als Head-pro terug naar Frederikssund Golfklub in Noord-Seeland, de club waar hij tot veertien jaar geleden zijn Golfstore-winkel had. 

Veel is hetzelfde gebleven bij Golfstore, maar een van de nieuwigheden is het opleidingsprogramma bij de Golfstore Academy. En Brian kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk dat is: 

“Als pro met een winkel doe je meer dan alleen maar anderen aanleren hoe je een club swingt. Je moet ook weten hoe je je bedrijf runt,” zegt Brian. Het werk als clubmanager heeft hem het waardevolle inzicht bijgebracht dat je je budget en winstmarge in het oog moet houden. 

“Daarom is het uiterst positief dat je als Golfstore-lid ook de mogelijkheid krijgt om kennis op te doen over de zakelijke kant van golf. Met name in deze tijd.”

 


2020 – een jaar dat ons nog lang zal bijblijven

2020 was in vele opzichten een historisch jaar. We leerden nieuwe begrippen en woorden zoals sociale afstand, thuiswerken en zelfquarantaine. Veel landen gingen in lockdown en reizen was min of meer onmogelijk wegens COVID-19, dat zich over de hele wereld verspreidde. Allerlei plannen werden uitgesteld of afgelast. De pandemie liet niemand onberoerd en we voelen mee met iedereen die door het virus is getroffen of naasten heeft verloren.

Wanneer we bij Golfstore het golfjaar samenvatten, gaat het meestal over de invloed van het weer, over nieuwe producten, over het aantal golfers en over manieren om de belangstelling voor de sport te verhogen en jonge golfers te bereiken. Dit blijft allemaal relevant, maar wordt overschaduwd door de coronapandemie, die de hele wereld in zijn greep houdt.

We kijken terug op een jaar tussen hoop en wanhoop. Vanuit zakelijk oogpunt vreesden we aanvankelijk, zoals veel andere bedrijven, dat leveringen uit Azië zouden uitblijven. Toen veel Europese landen vervolgens in lockdown gingen, beseften we dat dit het golfseizoen en uiteindelijk ook onze leden negatief kon beïnvloeden.
Aangezien we in verschillende delen van Europa actief zijn, zagen we dat onze markten verschillend op de pandemie reageerden.


Winkel kiezen

    Bedankt voor je bericht. Het product is aan je winkelmandje toegevoegd.

    Naar mijn vraag