Een zetje in de richting van de modewereld

 

Stel, je bent een fervent golfer, maar je vindt dat de sport een zetje in een meer moderne, jeugdige richting nodig heeft. Wat dan? Dan kun je doen zoals Mossimo Giannulli en je eigen merk oprichten. Want dat is precies hoe G/Fore het levenslicht zag.

Je hebt vast en zeker al de kleurrijke handschoenen, de schoenen met doodskopmotief onder de zool of de golfpetten met de opdruk ‘pray for birdies’ gezien. G/Fore maakt producten die opvallen en dat valt goed te verklaren.

G/Fore werd in 2011 in Hollywood opgericht en is een merk dat modern design en aloude golftraditie samenbrengt. Giannulli is getrouwd met de actrice Lori Loughlin en komt oorspronkelijk uit de modewereld. Giannulli wil ook tijdens het golfen uitdrukking geven aan zijn persoonlijkheid. Daar zijn veel van zijn productideeën uit voortgekomen. Veel van zijn collecties zijn op kunst en mode geïnspireerd. Deze hybride van twee werelden levert een jeugdige, casual, maar toch verfijnde stijl op.
“Ik ben gek op golf en als ontwerper zag ik dat de timing perfect was om een wat hipper, jonger en expressiever merk te lanceren,” vertelt Giannulli.
De strategie was duidelijk.
“We begonnen met handschoenen van heel fijn leer om een reputatie van degelijkheid op te bouwen. Vervolgens breidden we onze collectie uit met schoenen en nog later met kleding en accessoires.”

Enkele jaren geleden werd G/Fore door Peter Millar overgenomen. Maar het concept om golftraditie met moderne ideeën te combineren, staat onverminderd hoog in het vaandel. Dat zie je onder andere aan de populaire Gallivanter-schoen, een traditionele golfschoen in een moderne versie die een groot verkoopsucces is.